Wydarzenia

Zobacz wszystkie

Konferencja: dzielnice kreatywne

Lubelskie Zakłady Tytoniowe, ul. Smoluchowskiego 1, Lublin, FERMENTOWNIA No2

Bilety:

Zapisy online

Konferencja

Terminy:

Centra kreatywne i kreatywne dzielnice często stają się laboratoriami przyszłości miast. Często ich początkiem są opuszczone postindustrialne przestrzenie – dawne fabryki, koszary czy magazyny, które dzięki wyobraźni i zaangażowaniu zamieniają się w centra życia kulturalnego i społecznego .Czasem rodzą się z oddolnych inicjatyw, czasem są pomysłem na biznes, innym razem są planowane przez samorządy.
Niezależnie od punktu wyjścia, łączy je jedno: budują nowe ekosystemy, w których kultura, społeczność i przedsiębiorczość wzajemnie się wzmacniają. Podczas dwudniowej konferencji w Lublinie spotkamy się z praktykami i praktyczkami z Polski i Europy, by przyjrzeć się różnym modelom: od tymczasowych inicjatyw, które zyskują trwałość, przez partnerstwa publiczno-prywatne i polityki miejskie, aż po sieci międzynarodowe.
W programie konferencji zaplanowano prelekcje i panele dyskusyjne na temat kształtowania się dzielnic i kierunków ich rozwoju oraz potencjału i kulturotwórczej roli w miastach. Spotkania mają na celu wymianę doświadczeń oraz najlepszych praktyk, co przyczyni się do dalszego rozwoju unikalnych lokalizacji jako hubów kreatywnych.

Wydarzenie przeznaczone dla:

* niezależnych artystów, rzemieślników, projektantów, którzy mogą zyskać nowe możliwości współpracy i promocji swojej twórczości;
* kuratorów i menadżerów kultury poszukujących nowych przestrzeni dla swojej działalność i partnerów do współpracy;
* przedsiębiorców i inwestorów zainteresowanych współpracą w zakresie rozwoju kreatywnych przestrzeni oraz inwestycji w projekty artystyczne;
* przedstawicieli samorządów lokalnych i urzędników, którzy chcą wspierać rozwój dzielnic kreatywnych oraz tworzyć polityki sprzyjające współpracy międzysektorowej;
* studentów, osób kształcących się w dziedzinach artystycznych, zarządzaniu kulturą czy urbanistyce;
* organizacji pozarządowych i fundacji zajmujących się wsparciem kultury, sztuki i społeczności lokalnych;
* mediów i dziennikarzy, którzy chcą promować dzielnice kreatywne i wydarzenia artystyczne;
* osób zainteresowanych tematyką innowacji społecznych, zrównoważonego rozwoju i współpracy międzysektorowej;