Wydarzenia
Zobacz wszystkieManifesty dla przyszłości: Cisza / Hałas

Wydarzenia odbędą się wewnątrz i na zewnątrz budynku oraz w Kiosku ze Sztuką.
Terminy:
2025-05-24 — 19:00
Pierwsze wydarzenie w ramach projektu Manifesty dla Przyszłości odnosi się do zagadnień związanych z dźwiękiem i ekologią – również w rozumieniu edukacyjnym. Wewnątrz i na zewnątrz budynku DDK „Węglin” zabrzmi grany na żywo Soundscape set Marcina Dymitera. W Kiosku ze Sztuką pojawią się „Flagi” Jaśminy Wójcik. W sali widowiskowej zagra projekt Szum – zainicjowane przez Agatę Siniarską – działanie z pogranicza choreografii i dźwięku. Całość zwieńczy rozmowa, którą przeprowadzą Magdalena i Ludomir Franczak z Marcinem Dymiterem i Agatą Siniarską.
Manifesty dla Przyszłości opowiadając o problemach współczesności, wypracowują nowe rozwiązania, kreując pozytywny obraz świata. Jest to cykl wystaw, działań performatywnych i spotkań, którym towarzyszy publikacja dostępna w wersji drukowanej i cyfrowej.
MARCIN DYMITER – SOUNDSCAPE SET
Marcin Dymiter porusza się w kręgu elektroniki, field recordingu i muzyki improwizowanej. Tworzy instalacje dźwiękowe, słuchowiska, muzykę do filmów, spektakli teatralnych, wystaw i przestrzeni publicznych. Jego soundscape set jest dźwiękowym „czytaniem” miasta, architektury, polemiką z ideą rozrywkowych live setów granych w przestrzeni publicznej. Odnosząc się do kulturowego idiomu DJ-a oraz sound systemu, soundscape set przywołuje kategorię dźwięków „nieobecnych” w przestrzeni lub takich, które nie przystają do rozrywkowej konwencji. Każdy soundscape set jest unikatowy, specjalnie przygotowany i merytorycznie powiązany z otoczeniem, architekturą i daną sytuacją. Miasto nie pozostawia „wolnemu” dźwiękowi zbyt wiele przestrzeni.
SZUM
Nowy projekt muzyczny artystów z rat milk (Małgorzata Siniarska, Ilja Subkoff) oraz TATARI (Agata Siniarska). Ich koncerty-performansy łączą muzykę noise z elementami folkowymi i krzykiem, wykorzystując jednocześnie sampling na żywo wraz z cyfrową modulacją. W rezultacie, poruszając się pomiędzy humanizacją i alienacją, koncerty mają na celu zbadanie relacji między ludźmi i nie-ludźmi.